القصة انهيار”اتمنالكم اوقات شيقة

قصة كاملة اتمنى حضوركم وتفاعلكم قصة اليوم قصة جميلة جدا وفيها من التشويق والاثارة ما يجعلك تعيش القصة بكل احاسيسك ومشاعرك وكانها قدام عينيك..عنوان القصة”انهيار”اتمنالكم اوقات شيقة… النهاردة خطوبة صحبتي فرحنالها جدا خصوصا أن خطبها بيحبوا بعض بقالهم ٣سنين عملوا الخطوبه ف بيتهم بس المكان كان ضيق والناس كانت كتير اوي وانا عندي فوبيا من الزحمه بتخنق بسرعه فضلت جنبها طول الخطوبه وبعدين خرجت شويا ف البلكونه قولت اخد نفسي شويا ليغما عليا ويبق شكلي

وحش كنت متوتره شويا ببص لقيت شب طويل عندو عضلات وبدقن بيزعق ويقولي انتي مفيش ف ايدك جاتوه ولا بيبسي لي انتي عايزه الناس تقول علينا بخله ضحكت وقولت هو انا حد اداني وانا قولت لا ضحك هو كمان وقالي ثانيه وحده واحلا كنزايه تكون عندك رجع بعد دقيقه وهو ماسك البيبسي والجاتوه كان جايب ليا وليه قالي ممكن تصوريني علشان فوني فصل قولتله حاضر قالي بس عايزها بالسناب قولتله ماشي صورته وبعدين قالي ابعتيه ع السناب شات واداني الرقم بعته وبعد ثانيه لقيت تليفونه الي ف جيبه بيرن قولتله هو ده مش فاصل قالي شقطك خلاص ضحكت بس اصلا انا اتشقط بمزاجي لان هو كمان كان عاجبني عدينا كل الهزار والضحك والخطوبه خلصت وبقينا كل يوم نتكلم ف اي حاجه سعات الدراسه وسعات مشاكل عنده كنت ببق مبسوطه اوي لم يبق متضايق واضحكه كنت بحس اني عملت انجاز وهو كمان كان بيقولي أنه بيرتاح لم يتكلم معايا الاول قولتله نحط النقط ع الحروف واحنا اخوات بس قالي اشطا موافق بقيت بحس أنه بيخاف عليا فعلا كانه اخويا ولم حاجه

تزعلني اروح علطول اعيطله كنت بحس بالأمان وانا معاه احساس حلو اوي انك تلاقي حد تتسند عليه وانك تلاقي حد يستحمل مودك الحلو وانت بتبق اهبل ومودك الوحش وانت مكتأب ومنكد وسعات بتنكد عليه بس بردو يقولك انا جنبك قالي مره انا سلمتك قلبي يا مي قولتله يرب ماكسره يامحمود الاخوات اتحولو لبيست وصداقتنا دامت ٤سنين بحلوها ومراها وخناقنا كنت بغير عليه اوي كان ديما بيحاول يغظني بالبنات علشان انطق واقوله بحبك بس كنت بتقمص قدامه ومن وراه الغيره كانت بتخليني اعيط كنا ديما بنخرج سوا نسي خالص صحابه وبقا كل الوقت مقدس ليا اقتحمنا حيات بعض احساس حلو اوي أن حد يبق غريب عليك بين يوم وليله يبق هو كل حياتك تكنسل اي حاجه مقابل انك تبق جانبه عدت الايام الحلوه كلها واحنا جنب بعض لحد مافيوم كان فرح واحد صحبه وأصر اني لازم اجي معاه كنا بندخل ماسكين ايدين بعض كأننا متجوزين وطول الوقت لازقين جنب بعض حضرت معاه الفرح بس بعد ما العروسه رمت الورد لقيت صحاب محمود بيعملوا دائره حوالينا ومحمود بينزل ع ركبته وبيقدملي

خاتم ف علبه اتكسفت اوي وضحكت وقولتله يامجنون قالي مجنون بيكي الحته دي كل صحابنا صوروها ونزلت ع السوشيال ميديا وبقت ترند وكل البنات بتعمل شير وتقول يرب اوعدنا اول ماشفت الفيديو فرحت وقولت شكلنا كان حلو اوي وبجد كانت مفاجاه حلوه معاني بكره المفأحات جدا وبحب ارتب ديما لكل حاجه دخلت بيتنا ولقيت بابا مستنيني وبيوريني الفيديو ويقولي اي ده ياست هانم والله انا ماعرفت اربي وقام ضربني بالالم وقالي مفيش جامعه تاني ولا نزول ولا خروح وانا نازله وهرجع تلفونك ده هيتاخد جريت ع اوضتي وبابا نزل فضلت اعيط وكلمت محمود وقولتله انت السبب شوفلي حل بقا دلوقتي قالي طب ممكن تهدي وانا هتصرف قولتله اهدا اي كل حياتي باظت وانت السبب قالي ماشي هستحملك انا والله ماشيرتش فيديوهات دول صحابك انتي قولتله انت طبعا مش فارق معاك لأن حياتك مبظتش انت ولد وتعمل الي انت عايزه لاكن انا رد عليا وقالي انتي حياتي وعياطك ده عندي بالدنيا والي فيها والله اديني بس فرصه يومين وانا هتصرف وهصلح كل حاجه …..#ال

جزء_الثاني

بعد ما بابا شاف الفيديو وقالي انتي كسرتي ثقتي فيكي وعقابك هيبق الحبسه مفيش خروج لا كليه ولا نزول خااالص وضربني بالألم دخلت اوضتي وكلمت محمود واعيطله كالعاده اصلي مليش غيره اشكيله بس شكوتي كانت بعتاب لان هو السبب ف كل الي انا في قالي ممكن تهدي وانا هتصرف وكله هيرجع زي ماكان متخافيش مكنتش مصدقاه وقفلت وانا بعيط وبابا دخل اخد الفون واتحبست ف اوضتي ومبقتش عارفه اي حاجه عنه وحشتني كل تفاصيله وحشتني صباح الخير ع احلا نكديه بتاعته وحشتني الاغاني الي كنت اول مصحا القيه بعتها وحشتني المسج الي بتوصف يومه واعرف اذا كان متضايق تعبان أو موده حلو منها وحشني كمان دعوتي لي كل يوم وحشني كلامنا وحشتني ضحكتوا كنت ببق مبسوطه اوي وانا بسمع صوته حرفيا انا بقيت وحيده عده يوم فالتاني بس ثالث يوم باب بيتنا خبط روحت افتح وانا بالبيجامه وشعري مفرود لقيت محمود ومامته وباباه ف وشي فضلت ابص قالي انتي لسه

هتستغربي ادخلي غيري لماما تغير رأيها ضحكت وجريت ع ماما وقولتلها تعالي بسرعه وسبت الباب مفتوح مامته قالت عيب يابني حد ييجي للناس كده من غير ميعاد قالها ماهو وخدين تلفونها اعرفهم اذاي خليهم احسن عقابا ليهم علشان يبقوا يزعلوها تاني وانا جوه بالبس انا وماما واتصالنا ع بابا ييجي وهم قاعدين بره خرجنالهم وبابا دخل قال نورتونا فضلوا يعتذرو ع المفاجاه بس محمود قاله بقالي يومين بحالهم معرفش عن مي حاجه وهموت من القلق عليها بابا قاله ممكن تسكت وباباك هو الي يتكلم ضحكت انا وقالتله اسكت الله يخربيتك اي الي بتقوله ده قاله بحبها اوي ياعمي ومش هسيبها لاي حد غيري المهم اتفقوا ع كل حاجه وقرينا فاتحه بس بابا محمود قال لبابا أن جارهم ميت ومش هينفع نعمل خطوبه غير بعد اربعين يوم حق الجار علينا بابا قاله مفيش مشكله التقدير حلو والرسول وصاا ع سابع جار أجلوا خطوبتنا أربعين يوم بس كنت أنا ومحمود كل يوم داخلين خارجين علشان قرينا الفاتحه ومحدش يقدر بقولنا حاجه بس كنت كل يوم تجيلي دوخه واتعب بس مكنتش بقول لحد وديما اقول اني بتدلع لحد مافيوم تعبت اوي ورجعت دم وقتها خوفت وقولت انا بجد تعبانه ومش بتدلع بس لو قولت لمحمود أو ماما ع موضوع الدم ده خايفه ياجلوا الخطوبه ده خلاص بقا باقي عشر ايام وانا ماصدقت انا هروح للدكتور لوحدي واخد العلاج وهبق كويسه روحت للدكتور وحكتلوا طلب تحاليل كتير عمالتها اول مره شافها قالي ممكن تعيديها علشان ف حاجه غلط قولت ماشي عدتها تاني بس الدكتور طلب يعيدها ثالث خوفني وقولت ياترا التحاليل فيها اي الدكتور شاكك فيه كده الوقت عمال يعدي

وعايزه اخد اي علاج قبل الخطوبه علشان ارجع كويسه عدت التحاليل لثالث مره ورحتلوا قالي هو انتي لي مش بييجي معاكي امك او اخوكي او اي حد قولتله اني عايشه لوحدي ولو عندي حاجه قولهالي وانا همشي ع العلاج والله قالي انا مقدرش اخبي عليكي لان ف مشوار طويل هنمشيه سوا انتي عندك كانسر ولازم تمشي ع كورس علاج واكل معين علشان مناعتك متنزلش والمرض يسيطر ع جسمك قال كلام كتير اوي بس انا بعد كلمه كانسر لا كنت سامعه ولا شايفه غير محمود وهو ب بادله الخطوبه وانا خلاص ف حكم الاموات معقول فرحتي تتحسب مني ف دقيقه كده معقول كل احلامي تروح طب واهلي ومحمود ذنبهم اي يتعذبوا معايا ده باقي خلاص يومين بالظبط ع الخطوبه

جزء_الثالث

وقبل الاخيربعد مالدكتور طلب مني أعيد التحاليل 3مرات قلقني اوي وانا عايزه بس يكتبلي ع اي علاج وخلاص ده الخطوبه بقا باقي عليها كام يوم بس الدكتور قالي هو انتي لي كل مره بتيجي لوحدك فين اهلك كذبت عليه وقولتله انا عايشه لوحدي قال تمم انا وانتي هندخل حرب سوا انا هدي كل التعليمات وانتي هتنفذي وهنخرج من الحرب دي كسبانين موافقه يامي قولتله حرب اي هو انا عندي اي قالي كانسر وناس كتير اوي بتخف منه متتخضيش من الاسم لازم نفسيتك تكون قويه جدا ومتفائله وعندك يقين انك

هتخفي تاني حاجه هتلتزمي بكل العلاج وهنقضي فتره ف المستشفي ثالث حاجه والأهم مناعتك ماتنزلش تاكلي كويس جدا وديما اشوفك بتضحكي انا مكنتش سامعه ولا كلمه من دول كل تفكيري كان ف اهلي الي هيتبهدلو ف المستشفيات ع الفاضي وف الاخر الكانسر هينتصر ومحمود الي اصلا مش عارفه لم يعرف يترا هيسيبني ويقول اي يخليني ارتبط بوحده مريضه ولا هيفضل معايا شفقه دماغي اتشتت وسبت الدكتور ومشيت فضل ينادي علياا كتير بس مكنتش برد كلمت محمود واتقابلنا اول ماشافني قالي هنزل انا اجبلك فستان الخطوبه الي اختارتيه انا مبسوطه اوي يامي اخيرا ملكتي هتبق ملكي الخطوبه هتبق اول خطوه والتانيه هتبق كتب الكتاب قريب ياحبيبتي انا ساكته مبتكلمش خالص بسمع الاوهام بتاعته بس سبتوا بردو ومشيت وفضل ينادي كتير ويرن ع الفون وانا مش سامعه اي حد ولا شايفه دخلت اوضتي وقفلت عليا الباب يومين بحالهم لا عايزه اكل ولا افتح لحد ولا اكلم حد حتي محمود جه البيت بس ماما قالتلي نايمه وبتقول مش عايزه اكلم حد هو انتو اتخانقتوا يابني قالها والله ابدا ياطنط دنا حتي جايبلها الفستان الي اختارته وقولت هتفرح اوي قالتلو طب سبها يمكن بتدلع عليك بكره خطوبتكو وكله هيبق تمم خرج محمود وهو خاطره مكسور كان مستني اي كلمه حلوه تتقاله خرج وهو مش فاهم اي الي بيحصل طيب جه يوم الخطوبه والباب لسه مقفول الليل بدء ييجي والناس بدءت تملاا الشقه وبابي لسه مقفول لسه مش عايزه اكلم حد لسه محدش فاهم هو ف اي جت الساعه 8,وكل اهلي وأهله بقوا موجودين دخل محمود عليا الاوضه قالي انتي لسه ملبستبش لي الوقت أتأخر اوي

ياحبيبتي يلا اجهزي بسرعه عاليت صوتي اوي وقولتله اجهز لي اي قالي وطي صوتك اقصد اللبسي ويلا الناس مستنيينك قولتله انت صدقت بجد اني ممكن اتخطب لواحد زيك قالي وطي صوتك يامي لو عملت اي حاجه مضيقاكي نتحاسب بعدين الناس بره قولتله انت حياتك كلها مضيقاني ولايمكن اربط حياتي بيك انا مش عايزه اشوف وشك تاني قالي لي بتعملي كده دخلت امه وقالت ف اي قولتلها انا مش عايزه ابنك قالت وجايه تقولي دلوقتي قولتلها انا اقول برحتي قالتله محمود يلا يابني كفايه فضايح قالها ثواني بس ياماما مي بطلي هزار بقا قولتله بقولك مش عايزاك انت مبتفهمش امه قالت محمود انت لو مخرجتش ورايا دلوقتي لا هتبق ابني ولا اعرفك وسابتنا وخرجت مسك ايدي وقالي لي بتعملي كده حرام عليكي قولتله امشي بقا مش عايزه اشوفك تاني ضربني بالالم وسابني وخرج بعد اللحظه دي تقريبا

كانت حياتي وقفت كده محمود خرج بره ديره الحسره عليا وباقي اهلي انا قررت اموت لوحدي ع سريري ف صمت من غير ماحد يتوجع عليا فضلت ف سريري كمان يومين من غير اكل بس حرارتي ارتفعت اوي ومكنتش حاسه بالدنيا ماما فضلت تقلب ف اوضتي لقت ورق تحاليل كتير اوي ورقم الدكتور عليه كلمته وقالته بنتي متابعه معاك لقيت ورق كتير ليها هنا تحاليل بس هي سخنه ادلها دوا اي قالها أنه بيدور عليا من يومها هاتيها بسرعه المستشفي قبل ماحالتها تسوء خدتني المستشفي والدكتور فهمهم كل حاجه فضلت اسبوع ف المستشفي بس بردو رافضه خالص اخد علاج أو اكل او اي حاجه كل حاجه كانت بتبق حقن الدكتور قال محتاجين حد مي تحارب علشانه المرض حد يرفع معنوياتها حد متستسلمش كده علشانه اتصرفو كده هتموت وانا مش مسؤل امي عيطت لاخويا وقالتله اجري ع محمود يبني وهاتو راح اخويا قدام بيته بس محمود كان بيركب عربيته علشان يسافر وقف اخويا قدام العربيه وقاله استنا متمشيش قاله عايزين مني اي تاني انا سايبلكوا البلد كلها سبوني ف حالي قاله انزل والنبي مي بتموت

الجزء_الرابع_والأخير

بعد ما مي اتعرفت ع محمود ف الخطوبه وبقوا صحاب اوي وبعدين بيست بعدين حبها ومبقوش يقدروا يستغنوا عن بعض راح يخطوبها بس باباه قال الخطوبه بعد اربعين يوم ف الفتره دي مي كانت تعبانه ولم راحت للدكتور قالها أن عندها كانسر اتصدمت واستسلمت وقررت تخرج كل الناس الي بتحبهم من دائره مرضها طردت محمود وأهله يوم الخطوبه علشان يكرهها وميحاولش يرجعلها تاني وقررت تموت ف سريرها من غير أهلها مايتبهدلو ف مستشفيات بس لم تعبت اوي بعد الخطوبه مامتها ودتها مستشفي والدكتور قال إنها مستسلمه جدا وكده هتموت بسهوله شوفولنا حافز تحارب علشانه جري اخوها ع محمود الي كان خلاص مسافر علشان يهرب من اشتياقه الانسانه الي باعته ركب عربيته وطالع ع المطار وقف قدامه اخو مي وقاله استنا اختي بتموت وانت الوحيد الي هي محتجالك مهنتش عليه بعد كل الي حصله بسببها واهلو الي صغرتهم قدام قرايبهم جري عليها ف

المستشفي وخدها ف حضنه وقالها انا جنبك ينعيش سوا يموت معاكي فرحت اوي وحضنته بشتياق يومين كانو بالنسبالها سنين وقالتله يعني مكنتش هتسبني قالها روحي راحت لم بعدتي عني ودلوقتي رجعتلي حبيبتي قويه ومفيش حاجه هتهزمها بدءت تاكل وتاخد علاجها وبقا كل يوم يخلص شغله ويجري ع المستشفي اصلا كانت مبتكلمش غير وهو جنبها زي ماهي حياتها متوقفه ع وجوده جنبها هو كمان كان بيخلص كل حاجه بسرعه شغله وصحابه وأهله واي حاجه مهمه كانت لازم تخلص بسرعه علشان اروح لمي المستشفي بس أهله رفضوا يرجعولها وقالو دي عيانه متلزمناش بس محمود كان بيروح من وراهم فضل معاها سنه بحالها مي شعرها وقع وملامحها الجميله اتغيرت وخست بس كل يوم محمود كان بيقولها انتي بتحلوي كده ازاي يامي سنه بحالها يوم تتعب اوي ويوم تضحك وهي معاه كل الايام كانت بتتوقف ع محمود اليوم مبيعديش الا ومحمود فيه كانت بتقوله انت اب تاني ليا مش حبيب بس كان بيقولها نفس احساسي كانك بنتي وحته مني مستحيل هسيبها لغيري مي هزمت الكانسر ومحمود معاها وبدء شعرها يطلع وترجع كل حاجه جميله فيها لطبيعتها بس بردو اهل محمود كانو رافضين

الجوازه بس محمود قرر يتجوزها ويتحدا العالم كله وقال مدام انا وهي مبسوطين مش مهم الباقي خسر أهله وكل حياته مقابل أن مي تفضل معاه باقي عمره اتجوزو وعمالها فرح حلو اوي وكل طلباتها كانت أوامر وبيحاول يعوضها عن العذاب الي اتعذبته وبعد 6شهور جواز كانت حامل يوم ماعرف انها حامل مسك أيدها وخبط ع باب أهله لاول مره فتحت امه خدها ف حضنه وهو ماسك ايد مي قالها ندخل يا امي ولا نرجع سكتت وفتحت الباب ع اخره بس ماسلمتش ع مي قالها حاسبي تخبطي ف الباب يامي علشان ابني ضحكت امه وقالتله هبق جده يامحمود قالها اه ووعد مني لو بنت هتبق ع اسمك خدت مي ف حضنها وقالتلها اذيك يامرات ابني كولي كويس بقا علشان تجبولنا بت حلوه ودخل سلم ع والده واتغدو وماتعتبوش قالولو هتيجي تاني قالهم اه عايز ابني يبق واخد منكو كتير هاجي كل يوم انا ومي رجعت العيله سعيده تاني وذادت شخصين مي والبيبي الي ف بطنها…#النهااية